گردهمایی ائمه جماعات شهرستان خمینی شهر

امام جماعت باید برای مسجد وقت بگذارد و باید شغل و کار اصلی خود را امامت مسجد بداند

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان:هر امام جماعتی باید مدارس اطراف مسجد خود را شناسایی کند، به آن ها سرکشی کند و پای دانش آموزان را به مسجد باز کند و اگر همین  یک امر محقق شود تربیت نسل بعد ما تضمین می شود.

امام جماعت باید برای مسجد وقت بگذارد و باید شغل و کار اصلی خود را امامت مسجد بداند

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کوچکزاده به دعوت حجت الاسلام محمود آبادی امام جمعه خمینی شهر در جمع ائمه جماعات این شهرستان حاضر شدند.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین تمنایی مدیر اجرایی امور مساجد شهرستان خمینی شهر به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن اشارهبه اهمیت رسیدن مساجد به درجه مسجدطراز انقلاب فرمودند: مساجد باید بر اساس تقوا ساخته و اداره شود و این مخصوص یک بعد مسجد نیست، بلکه همه ارکان مسجد از جمله امام جماعت، هیئت امنا، بسیج و کانون فرهنگی مسجد باید بر اساس تقوا اداره بشوند.
حجت الاسلام تمنایی همچنین فعال شدن هیئت امنا و امام جماعت را از جمله ضروریات برشمردند و گفتند: نظر مقام معظم رهبری این است که مسجد نه از طریق بودجه و دولت و ارگان ها که از طریق مردم باید اداره شود.
مدیر اجرایی امور مساجد شهرستان خمینی شهر، نشانه انقلابی بودن مساجد را محدود به تکبیر بعد از نماز ندانستند و فرمودند یک مسجد انقلابی علاوه بر شعار و دعا باید در زمینه های مختلف فعال بوده و در ارائه خدمکات اجتماعی و ورزشی پیشگام باشند.
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمود آبادی امام جمعه خمینی شهر به ایراد سخنرانی پرداخته و فرمودند:از بهترین شغل ها و کارها همین فعالیت های طلبگی است و اگر ما حقیقتا در این عرصه فعال باشیم وبه وظیفه خود عمل کنیم،نه تنها از لحاظ معنوی و روحی که از لحاظ مادی نیز خداوند ما  را تامین می کند.
امام جمعه خمینی شهر همچنین نقش اخلاص در زندگی طلبگی و روحانیت را مورد توجه قرار دادند و گفتند:اخلاص در کار ما می تواند در زندگی شخصی و زندگی اجتماعی ما را موفق کند و دشمنان اسلام را ناکام بگذارد.
محمود آبادی همچنین با خواندن حدیثی از پیامبر اکرم(ص) فرمودند:روحانیون کسانی هستند که می توانند مردم را در نزد خدا محبوب کنند و این به خاطر همین علوم معارف و احکامی است که به مردم آموزش می دهیم.   
در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین کوچکزاده به ایراد سخنرانی پرداختند و با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(دامت برکاته) به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز فرمودند: طبق این پیام رهبر معظم انقلاب، امام جماعت باید برای مسجد وقت بگذارد و باید شغل و کار اصلی خود را امامت مسجد بداند و شهید سلیمانی نیز امام جماعت را تنها امام مسجد نمی دانست بلکه امام محله و جامعه می دانستند.
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان مدیر طبیعی مسجد را امام جماعت خواندند و افزودند همه ارکان مسجد باید زیر نظر امام جماعت فعالیت کنند و با هم افزایی کار ها را پیش ببرند و فرمودند مسجد دارای ابعاد مختلفی است و تنها نباید به یک نماز جماعت بسنده کرد،بلکه تمام فعالیت ها از جمله آموزش، قضاوت، طبابت، مشاوره و ... در مساجد باید شکل بگیرد.
در ادامه حجت الاسلام کوچکزاده خاطره ای از مقام معظم رهبری فرودند که ایشان روزی در زمان ریاست جمهوری خود و در جمع حزب جمهوری اسلامی گفته بودند:« بنده با مشغله ریاست جمهوری و مسئولیت دبیر کل حزب جمهوری اسلامی اما کار های طلبگی خود را تعطیل نکرده ام و هنوز استخاره می کنم، نماز جماعت می خوانم، منبر می روم و ...»  و ما نیز نباید از آن رسالت طلبگی خود فاصله بگیریم.
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان همچنین یکی از خصوصیات مسجد موفق را،ارتباط گرفتن مسجد با مدارس و ادارات اطراف خود دانستند و افزودند: هر امام جماعتی باید مدارس اطراف مسجد خود را شناسایی کند،به آن ها سرکشی کند و پای دانش آموزان را به مسجد باز کند و. اگر همین  یک امر محقق شود تربیت نسل بعد ما تضمین می شود.
در پایان این سفر چند ساعته،حجت الاسلام کوچکزاده به دیدار ائمه جماعات پیشکسوت  این شهرستان رفتند و از مقام آنان تجلیل کردند.

 

picture name
picture name