دردیدارمدیران بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس

زنده نگه داشتن خاطرات شهیدان، چون زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) است

آیت الله طباطبایی نژاد گذشتن از همسر و فرزندان و فداکاری شهدا را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: زنده نگه داشتن خاطرات شهیدان مانند زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام حسین(ع) می باشد

زنده نگه داشتن خاطرات شهیدان، چون زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد دردیدارمدیران بنیاد حفظ و نشرآثار و ارزش های دفاع مقدس برخی از استان های کشورضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) اظهار داشت: حضرت در این روایت می فرماید: " مَنْ أَرَادَ الله بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ(ع) وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ "، لذا افرادی که در راه اباعبدالله(ع) رفتند خداوند محبت و زیارت حضرت و ادامه راه امام را برای آنها قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که شهدا پس از خداوند، کریم ترین فرد می باشند گفت: شهدا جان خود را به عنوان محبوب ترین امر در راه خدا دادند و ویژگی شهدا خلوص آنها بود و به تعبیر امیرمومنان(ع) جمجمه خود را در راه خدا دادند.
آیت الله طباطبایی نژاد گذشتن از همسر و فرزندان و فداکاری شهدا را بسیار ارزشمند عنوان کرد وادامه داد: زنده نگه داشتن خاطرات شهیدان مانند زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام حسین(ع) می باشد ، هم چنان که بیشتر رزمندگانی که در جبهه حاضر شدند گریه کن روضه های سیدالشهدا(ع) بودند و بالاترین خیری که خدا برای انسان بخواهد محبت امام حسین(ع) است.
وی حفظ و نشر آثار شهدا را کاری اساسی دانست وافزود: رهبرانقلاب نیز برحفظ آثارشهدا تاکید دارند ، به این معنی چنین انسان هایی بوده اند و انسان می تواند به چنین جایگاهی دست یابد. 
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: اگرانسان با خدا معامله کند امر بی مقدار و رفتنی را با امرابدی معامله کرده است و قرآن کریم نیزدراین باره می فرماید :" ان اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ "، لذا نام  و یاد و ذکر خاطرات شهدا باعث ساختن انسان ها می شود و خود یک هدایتگری است. 
امام جمعه اصفهان با تاکید بر انتقال تجارب درحوزه حفظ و نشرآثارشهدا تصریح کرد: این کار بسیار ارزشمندی است و تجربه های خود را نیز به دیگران انتقال دهید تا همه کشور از این تجریبات استفاده کنند چرا که از شهدا خاطرات خوبی داریم و باید از این خاطرات کتاب تهیه شود.
در ابتدای این جلسه نیز سرهنگ سزاوارگزارشی از برگزاری جلسات این بنیاد در 5 استان همجوار ارائه کرد و اظهار داشت: استان های اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه 2 به صورت نوبه ای جلساتی را برگزار می کنند.
وی اضافه کرد: به جهت هم افزایی در ادارات کل استان ها و اجرای رسالت خود در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، تدبیر بر این شد تا نشست های منطقه ای با حضور استان های همجوار برگزار شود.
 

picture name
picture name